Hos pappa

Kan inte skriva så mkt nu men ni kan får reda på lite allt möjligt imorn :P

Men jag kan berätta om ridturen i fredags =D
Jah red på tredalade bettet och jag kände att han var pigg på en gång men tänkte att vi skulle klara de.
vi tavade och han försökte springa iväg men de gick. sen kom vi ut på en äng som man skulle göra en snabb sväng i och galoppera upp för en backe.
men då tog han tyglarna och sköt framåt.
jag gjorde förhållningar och försökte sitta ner och ta imot i sättet men han var lätt stark!
så jag drog allt va jag kunde åt sidan (för att gå in på en volt)
först var vi på väg att galoppera in i vassen (va en sjö brevid)
men då tog jag ta ordentligt och då svängde han lite halft. men ja la till skänklen och han vände tvärt och fastnade i leran... (!)
oh föll!
han ramlade i hop och jag slungades ut ur sadlen. men allt gick bra han va lite chockad och låg där ett tag.
satt upp igen  sadlen hade oxå klarat sig (!)
skrittade hela vägen hem.
mysigt och han va lika pigg som vanligt (tur)
 sen när vi kom hem fick han bli av tvättad (smutsig av leran)
la lilement på benen och han fick lite mat innan han gick ut.
sen gick han ut och rullade sig  ;)
va jätte bra att han klarade sig!
men känndes läskit man han liskom inte tänka så snabbt.
ska rid på pessoat imorn ..

aja ni får om idag imoron =D
hejdå<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0